a person holding a pair of megaphonesa person holding a pair of megaphones
Vindbaar. Gevonden. Onmisbaar.

Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarkt-communicatie

Arbeidsmarktcommunicatie is onmisbaar in een alsmaar krappere arbeidsmarkt.

Met bijvoorbeeld vlammende vacatureteksten, aansprekende socials en een gestroomlijnde werken-bij website, helpen wij jou met het uitdragen wat jouw organisatie biedt.

Maar first things first: wat is arbeidsmarktcommunicatie en hoe kunnen wij je daarmee vooruit helpen?

Ontvang jouw kansen
Retro camera

Wat is arbeidsmarktcommunicatie?

Arbeidsmarktcommunicatie is het continu communiceren naar de arbeidsmarkt (zowel intern als extern).

Het einddoel is om nieuwe medewerkers aan te trekken. Hoe wij dat doen? Door verwachtingen van kandidaten tijdens belangrijke momenten in het sollicitatieproces altijd te overtreffen.

Wat valt er onder arbeidsmarktcommunicatie?

Wanneer je met arbeidsmarktcommunicatie aan de slag gaat, is aansprekende, unieke en consistente content onmisbaar om resultaat te behalen.

Wij zetten bijvoorbeeld de volgende content in om de aandacht van (latent) werkzoekenden te winnen? Denk aan:

  • Vacatureteksten
  • Werken-bij website
  • E-mailteksten, zoals bevestiging of afwijzingsmails
  • Testimonials
  • Organisatie- of vacaturevideo’s
  • Fotografie
  • Socials

Waarom werken aan arbeidsmarktcommunicatie?

Als je van tevoren goed in kaart hebt wie jouw ideale kandidaat is, kun je hun motiveren door je communicatie te richten op hun behoeftes. Zo helpt arbeidsmarktcommunicatie je om:

  • Structureel in beeld te komen bij jouw doelgroepen
  • Tijdswinst door sneller de juiste kandidaten te vinden die bij jouw cultuur passen
  • Onderscheidend te zijn op de arbeidsmarkt en een voorsprong te krijgen op andere organisaties
  • Nog meer inzichten te verzamelen door meer contact te hebben met jouw doelgroep

Arbeidsmarktcommunicatie ondersteuning van Onboard

Al meer dan 20+ jaar zijn toonaangevend in het bedenken en produceren van arbeidsmarktcommunicatie voor allerlei organisaties. Van non- tot huge-profit.

Hoe we dat aanpakken? Vanuit jouw ideale kandidaat die jij wilt bereiken, bedenken wij wat er nodig is om hun aan te spreken. Vervolgens zorgen wij dat we op de juiste (online) plekken aanwezig zijn.

Op belangrijke momenten in het sollicitatieproces, zorgen we vervolgens voor WOW-effecten. Effecten waarmee we kandidaten enthousiasmeren en aangehaakt houden. Dat gaat dus een stukje verder dan alleen jouw openstaande vacatures op socials plaatsen en af te wachten!

Anderen over onze krachtige samenwerking

Danielle Justus

Daniëlle Justus

HR Directeur Unilabs

‘De wervingsprocessen, recruitmentsite en content zijn succesvol ontwikkeld en geïmplementeerd. Op een vakkundige en gedreven manier.’
Robert Zaal

Robert Zaal

Directeur Takecarebnb

‘In 2 weken tijd zijn er bijna 100 extra medewerkers aangenomen. De snelheid en professionaliteit die Onboard biedt, kunnen veel organisaties denk ik niet nadoen.’
Henk Borgesius

Hendrik Goeman Borgesius

Directeur Hörmann Alkmaar

‘De recruiter die onze HR-afdeling ondersteunt, is een baken van kennis. We hadden dit veel eerder moeten doen. Zeker omdat recruitment er niet “even” bij kan.’

Meer lezen over ons werk?

Bekijk onze klantverhalen

Zijn er nog vragen?

Wat is het verschil tussen arbeidsmarktcommunicatie en een employer brand?

Employer branding richt zich op het versterken van het werkgeversimago. Het is meer dan alleen af en toe een communicatiecampagne. Sterker nog: het gaat om álle interactie die een organisatie heeft met (toekomstige) medewerkers binnen de héle kandidatenreis.

Het woord spreekt al voor zichzelf, maar met arbeidsmarktcommunicatie communiceer je continu naar de arbeidsmarkt. Maar dat betekent ook dat je dat doet naar de mensen die al bij je werken. Het doel? Werven én verbinden met (mogelijke) collega's om het werkgeversimago te beïnvloeden.

Employer branding is dus een indirecte en langetermijndoelstelling van arbeidsmarktcommunicatie. Iets wat jarenlang duurt om op te bouwen.

Wat gebeurt er als de arbeidsmarktcommunicatie staat?

Voordat onze samenwerking eindigt, zorgen we ervoor dat je op eigen houtje verder kan. Dat doen we door te zorgen dat alle uitingen tijdeloos ontwikkeld worden en van jou zijn. We communiceren dus vanuit de naam van jouw organisatie!